Fișa de Proiect

" Decongestionarea traficului de automobile in Bucuresti "

Nota Comisiei

Depaseste suma maxima alocata unui proiect , conform regulamentului campaniei.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Decongestionarea traficului de automobile in Bucuresti
Mobilitate, accesibilitate, siguranţa circulaţiei
Municipiul Bucuresti
1,5-2 ani
Toti cetatenii care vietuiesc in capitala,ca urmare a reducerii substantiale a traficului auto


Iniţiatorul proiectului
ionescu
Stefan


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

a. Este cunoscut ca numarul autovehiculelor care se deplaseaza in capitala este mult prea mare fata de capacitatea de circulatie a strazilor. Proiectul propune :
1. construirea de parcari subterane(supraterane ) la intrarile principale din Bucuresti, majoritatea in zonele statiilor de metrou-fiecare parcare se poate incadra in 200.000 euro.Locuri de amplasare sunt determinate de mai multi factori , cel mai important ; sa fie proprietatea primariei.
2. persoanele din alte localitati care intra in fiecare zi in capitala sa parcheze autovehiculele in parcari amenajate si sa continuie deplasarea cu mijlocele de transport in comun, cu biciclete etc.
3. sa faca abonamente (sa fie taxati) cu o suma importanta stabilita, automobilistii care insista sa se deplaseze in capitala.
b.Reducerea numarului autovehiculelor care vor circula pe strazile din capitala.
Reducerea poluarii aerului respirat, reducerea zgomotelor determinate de motoarele autovehiculelor, fluidizarea traficului auto prin reducerea numarului autovehiculelor
c. Fluidizarea traficului auto in capitala,
d. Zone:Straulesti, Pajura, Aurel Vlaicu, Pantelimon, Nicolae Grigorescu, Piata Sudului, Dr. Taberii, Pacii.
1. Cetatenii care locuiesc permanent in capitala care suporta zgomotele in continua crestere, aerul irespirabil , daunator sanatatii vor avea o speranta de viata mai ridicata si vor vizita mai rar cabinetele medicale si spitalele . Consumul de carburat ar fi mult diminuat.
2. Conducatorii autovehiculelor usoare si grele care tranziteaza capitala si nu folosesc linia de centura a capitalei, chiar incompleta ca autostrada cum este acum.
3.Cetatenii din localitatile limitrofe capitalei care vor face economie de carburanti consumand numai de acasa la statiile de metrou si retur. Acestia beneficiaza de aer respirabil atat la domiciliu cat si in capitala cu atmosfera mai curata.
1. Identificarea locatiilor pentru amplasarea parcarilor.
2. Intocmirea proiectelor pentru fiecare parcare .
3. Elaborarea proiectelor de acte normatice la nivel PMB si legalizarea acestora.
4. Obtinerea investitiilor.Organizarea si derularea licitatiilor.
5. Construirea parcarilor.
6. Organizarea supravegherii respectarii normelor de trafic la portile principale ale capitalei .
In fiecare zi arterele de circulatie auto in capitala sunt supraaglomerate, poate cea mai aglomerata din Europa.
Participantii la trafic sunt permanent nemultumiti de faptul ca autoritatile nu iau nicio masura de decongestionare.
Consumul de carburant este foarte mare , aerul este deosebit de nociv, irespirabil, temperatura infrastructurii rutiere si pietonale este foarte ridicata pe timp de vara.
Zilnic, la toate orele se creaza ambuteiaje pe sute de metri la intersectiile cele mai importante .
Oamenii ajung la locurile de munca cu mari intarzieri .
Numarul de autovehicule in circulatie in capitala se reduce la aproximativ jumatate. Se asigura o fluidizare maul mai buna a circulatiei auto.
Aerul indispensabil vietii va fi mult mai curat.Spatiile verzi vor putea mai bine sa asigure oxigenarea aerului.
Zgomotul motoarelor si cel specific rulajului anvelopelor pe asfaltul strazilor va fi diminuat.
S-a constatat statistic ca acesti principali factori determina o scaderea a sperantei de viata a cetatenilor din orasele supraaglomerate cu 5 ani fata de
media pe tara.
Este o investitie ce asigura pe termen foarte lung rezolvarea semnificativa a circulatiri auto in capitala.
Dupa parerea mea este singura solutie de rezolvare cu fonduri minime a problemei. Cu fonduri foarte mari , in viitor , mutarea circulatiei auto principale in subteran sau in debleu.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

8 zone de parcari x 200.000 euro.