Fișa de Proiect

" Reabilitare Pasajul rutier Unirii "

Nota Comisiei

Proiect in derulare , in cadrul caruia se vor executa lucrari de completare panouri alucobond si reparatii carosabil.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Reabilitare Pasajul rutier Unirii
Smart City, respectiv Oraş Digital
Piața Unirii
6 luni
Bucurestenii


Iniţiatorul proiectului
Niculescu
George Radu


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

Scopul proiectului îl reprezintă îmbunătățirea siguranței rutiere și facilitarea mijloacelor de transport special de tip Ambulanta, Politie, Pompieri pe axa Nord-Sud de transport.

Pasajul Unirii este cel mai lung pasaj rutier subteran din București cu o lungime de peste 900m. In momentul de față acesta se află într-o stare avansată de degradare și necesită lucrări de mentenanță și modernizare ale iluminatului public, elementelor de semnalizare și siguranță rutieră.
Conducătorii auto
Echipajele mijloacelor speciale de transport de tip ambulanta, politie, pompieri.
Proiectarea unor sisteme inteligente de iluminat public, monitorizare trafic, monitorizare noxe, monitorizare evenimente rutiere, calitatea aerului și avertizare foc. Aceste sisteme vor comunica automat cu centrul infotrafic și mijloacele speciale de intervenție de tip ambulanta, poliție și pompieri. Ele vor permite reducerea numărului de accidente și evitarea ambuteiajelor in pasaj prin prioritizarea echipelor de intervenții.

Realizarea unui sistem de iluminat public superior pe întreaga lungime a pasajului, pe ambele părți ale tunelului si pe fiecare sens de mers. Acest sistem își ajusteaza parametrii de funcționare pe baza valorilor de trafic și a condițiilor meteo. In plus permite semnalizarea suplimentară a mijloacelor speciale de transport.

Realizarea unui parapet de protecție pentru evitarea coliziunii cu stâlpii din pasaj.

Cresterea vizibilității prin vopsirea pereților in culoare alba reflectorizanta cu vopsea ignifuga și montarea elementelor de semnalizare de tip catadioptri.

Efectuarea lucrărilor de reparații la plăcile de alucobond și asfaltarea gropilor din carosabil.

Curățarea pereților rampelor de grafitii și alte insemnuri de vandalism.
1. Modernizarea iluminatului public prin introducerea elementelor de tip Smart city va permite adaptarea parametrilor luminotehnici în funcție de valorile de trafic, condițiile meteo și evenimentele rutiere. In momentul in care sunt detectate autovehicule acesta se va activa automat prin mărirea numărului de lămpi funcționale micsorandu-se astfel distanta dintre lămpi. Atunci când traficul este redus sistemul de iluminat public va funcționa în regim economic.

2. Amplasarea senzorilor in pasaj va permite măsurarea valorilor de trafic, și a calitatii aerului. Sistemul de comunicatii cu mijloacele speciale de intervenții va semnaliza prezenta acestora în misiune inca din apropierea de pasajul subteran și va declansa un sistem de avertizare luminos care va atentiona conducătorii auto să se încadreze pe banda 1. In cazul unei situații speciale de accident sau foc în tunel sistemul va bloca accesul și va transmite mesaj automat la centrul de monitorizare al traficului.

3. Vopsirea pereților în alb cu vopsea ignifuga și montarea catadioptrilor va sporii vizibilitatea și confortul la volan.

4. Montarea parapetului de protecție intre stâlpi va reduce posibilitatea impactului autovehiculelor cu stâlpii din pasaj. In felul acesta numarul de accidente cu pierderi de vieți omenesti se va reduce considerabil.

5. Lucrările de reabilitare vor permite îmbunătățirea fluidizării circulației și aspectului orașului în zona centrală.
Prin măsurile întreprinse se realizează îmbunătățirea siguranței rutiere, facilitarea mijloacelor de transport speciale și monitorizarea valorilor traficului.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

200000 euro