Fișa de Proiect

" REDUCEREA CU 25-30% A TIMPULUI DE ASTEPTARE IN STATIE PE LINIA RATB AUTOBUZ 112 PRIN SUPLIMENTAREA "FLOTILEI 112" CU 2 AUTOBUZE "

Nota Comisiei

Propunerea reprezinta o activitate curenta a RATB. In masura in care parcul circulant permite suplimentarea numarului de autobuze se va realiza acest lucru.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

REDUCEREA CU 25-30% A TIMPULUI DE ASTEPTARE IN STATIE PE LINIA RATB AUTOBUZ 112 PRIN SUPLIMENTAREA "FLOTILEI 112" CU 2 AUTOBUZE
Mobilitate, accesibilitate, siguranţa circulaţiei
Zona de nord-vest a Bucurestiului, din sectorul 1, in cartierele Bucurestii Noi-Baneasa-Aviatiei
3-6 luni calendaristice
1. Calatorii actuali ai liniei RATB autobuz 112; 2. Automobilistii din jud.IF si DB care parcheaza in zona cartierului Straulesti Sud; 3. Actualii automobilisti din zona angajati in zona


Iniţiatorul proiectului
CRISTEA
MIHAIL


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

a. Formulare problema: Timpul de Asteptare in Statie (TAS) pe linia de autobuz 112 descurajeaza folosirea de catre locuitorii zonei dar si pe cei aflati in tranzit a transportului in comun - autobuz 112 - in detrimentul folosirii autoturismului cu implicatii majore negative in congestionarea traficului auto si poluarea mediului;

b. Obiectiv general: Incurajarea deplasarii cu transportul in comun - autobuz 112 - a locuitorilor zonei urbane Bucurestii Noi - Baneasa - Aviatiei in detrimentul deplasarii cu autoturismul prin reducerea TAS cu 25-30%;

c. Domeniu: Mobilitate, accesibilitate, siguranta circulatiei;

d. Localizare: Zona de nord-vest a Bucurestiului, sectorul 1, cartierele Bucurestii Noi - Baneasa - Aviatiei.
1. Locuitori din jud. IF si DB care folosesc autoturismul pentru deplasarea in zona urbana mentionata ( o parte dintre ei vor parca la Terminalul Intermodal Straulesti altii in proximitatea statiilor liniei autobuaz 112 );
2. Actualii si potentialii automobilisti din zona carora li se ofera o alternativa viabila de transport in comun la deplasarea in zona in locul deplasarii cu autoturismul propriu;
3. Elevilor din toate ciclurile de invatamant din cartierele mentionate;
4. Pensionarilor din cartierele mentionate care prefera transportul de suprafata cu TAS rezonabili.
1. TRANSFERUL a doua autobuze de pe alte linii RATB, care sunt inca in buna stare de functionare, in urma inlocuirii acelora prin achizitia demarata deja de PMB de autobuze noi in anul 2018, pe linia RATB autobuz 112; ( flotila creste astfel de la 8 autobuze la 10 pe linia RATB autobuz 112 )

2. OPERATIONALIZAREA celor doua autobuze adaugate flotilei liniei RATB autobuz 112.


OBS: propun transferul de autobuze vechi pentru suplimentare si nu adaugarea a doua autobuze noi pentru a ma incadra in cerinta regulamentului de concurs ca valoarea maxima a costurilor / investitiei sa fie de 200 000 euro ( inclusiv TVA )
Timpul de Asteptare in Statie (TAS) actual este, conform programului oficial afisat de RATB, pentru linia de autobuz 112, in intervalul orar 8:00 - 19:00 de 13 - 15 min. In realitate datorita conditiilor de trafic este chiar mai mare.

Acest fapt face ca acest mijloc de transport sa fie foarte impopular in cartierele mentionate, Bucurestii Noi - Baneasa - Aviatiei si locuitorii sa apeleze la conducerea autoturismului propriu, cu impact negativ semnificativ asupra congestionarii traficului in cartiere si a cresterii gradului de poluare a mediului.
Prin suplimentarea flotilei de autobuze ale liniei RATB 112 cu 2 unitati Timpul de Asteptare in Statie (TAS) se reduce cu 25-30% la durate de 9 - 11 minute, valori nominale, in acelasi interval orar, 8:00 - 19:00.

O parte dintre actualii conducatori auto vor renunta la deplasarea cu autoturismul lor si vor opta pentru folosirea liniei de autobuze 112 care va asigura astfel un nivel de servicii imbunatatit.

In felul acesta, va scadea nivelul de congestionare a traficului auto in cartierele Bucurestii Noi-Baneasa-Aviatiei cat si gradul de poluare a mediului.

Siguranta circulatiei va inregistra si ea o crestere.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

179 000 euro, in care includ valoarea contabila a celor doua autobuze ( considerandu-le neamortizate total ) + costurile de operationalizare a lor - personal, exploatare - pe 6 luni)