Fișa de Proiect

" Lucrări preliminare/pregătitoare pentru facilitarea construcţiei viitoarei Magistrale 7 de Metrou Bragadiru-Alexandriei-Rahova-Unirea-Colentina "

Nota Comisiei

Proiectul nu indeplineste criteriile de eligibilitate cf. cap.1 art 3 din regulamentul campaniei.
Proiectul nu intra in aria de competenta a Municipalitatii, fiind de competenta METROREX.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Lucrări preliminare/pregătitoare pentru facilitarea construcţiei viitoarei Magistrale 7 de Metrou Bragadiru-Alexandriei-Rahova-Unirea-Colentina
Infrastructură : Zone pietonale, scuaruri, trotuare, aliniamente stradale
Şoseaua Alexandriei-Calea Rahovei-Sebastian-Progresului-Tudor Vladimirescu-Odoarei-Bdul George Coşbuc-Bdul Regina Maria-Piaţa Unirii/Sectorul 5/Sectorul 4
Un an de zile
Locuitorii din zonele Alexandriei-Calea Rahovei-Sebastian-Progresului-George Cosbuc-Regina Maria-Piaţa Unirii (din sectoarele 4 şi 5).


Iniţiatorul proiectului
Vasile
Mihai Cristian


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

Proiectul are drept scop pregătirea infrastructurii bucureştene pentru viitoarea construcţie a magistralei 7 de metrou, cu limitarea la aspectele ce ţin de responsabilitatea Primăriei generale a capitalei (estimarea unor cazuri de risc, precum şi informarea populaţiei) şi în vederea evitării unor situaţii apărute atât la construirea magistralei Drumul Taberei-Academia Militară (surparea sau pericolul de surpare a unor clădiri în zona Eroilor/Eroilor Sanitari), cât şi la construirea pasajului subteran din zona Piaţa Sudului (descoperirea unor reţele de utilităţi de care anumite instituţii responsabile nu ştiau, construite haotic sau fără înştiinţarea tuturor factorilor de răspundere în gestionarea hărţilor edilitare ale municipiului).
Proiectul se adresează în special populaţiei din sectoarele 5 şi 4, cu precădere celor ce folosesc mijloacele de transport în comun - de suprafaţă şi subteran- şi locuiesc în zonele Alexandriei, Calea Rahovei, Bdul George Coşbuc, Bdul Regina Maria şi în zonele adiacente (Şoseaua Sălaj, Calea Ferentari, Str. Sebastian, Calea 13 Septembrie, Tudor Vladimirescu, Sos. Panduri, str. Odoarei, Şos. Viilor, zona rondului Regina Maria, cartierul 11 iunie (dar are în vedere pe termen scurt şi mediu inclusiv locuitorii/călătorii cu metroul aflaţi pe traseul Unirea-Colentina, traseu al magistralei 7 de metrou).
Acţiunea 1. Întocmirea unor hărţi complete ale reţelelor (subterane şi de suprafaţă) de utilităţi publice (apă caldă şi rece, gaze naturale, energie electrică, internet etc.) şi/sau actualizarea lor pentru a se evita incidente precum cele petrecute în zonele Eroilor/Eroilor Sanitari şi Piaţa Sudului. Aceasta se va realiza prin cercetarea întregii documentaţii disponibile (arhive publice şi private, ale firmelor care au realizat lucrări de reparaţii/intervenţii etc.) şi prin cercetare de teren, apel la mijloace de detecţie ş.a.m.d.
Acţiunea 2. Studii de impact în eventualitatea suspendării unor linii ale RATB (tramvaiul liniei 32 de pe Calea Rahovei-Bdul George Coşbuc) şi devierii traficului (pe Şoseaua Sălaj şi Calea 13 Septembrie) în cazul construirii efective a liniei de metrou. Luarea în considerare atât a înlocuirii liniei 32 cu linii RATB, cât şi a suplimentării parcului auto al Primăriei municipiului (autobuze performante, cu aer condiţionat). Studiul trebuie să ia în calcul consecinţele suspendării unor linii, cu devierea lui, precum şi impactul asupra traficului spre şi dinspre Centru (Piaţa Unirii); viitoarea funcţionare a semafoarelor, a circulaţiei pe străzi/bulevarde importante (oportunitatea instituirii temporare de sensuri unice etc.).
Acţiunea 3. Studii privind impactul asupra mediului şi a structurii de rezistenţă a clădirilor (studiile urmând să determine gradul de poluare, structura de rezistenţă, mai ales a blocurilor aflate în zona Şos. Alexandriei, unde carosabilul este foarte îngust, iar săpătura/zona subterană va fi foarte apropiată de blocurile de locuinţe, spre deosebire de zona Drumul Taberei). Se va lua în considerare şi spaţiul verde, copacii etc. care urmează să fie sacrificaţi de lucrările Magistralei 7, cu propuneri de replantare şi regenerare a spaţiului verde.
Acţiunea 4. Campanie de informare a locuitorilor din zona ce urmează a fi afectată de construcţia magistralei.
Acţiunea 5. Campanie de identificare şi protejare a clădirilor istorice şi a monumentelor de for public situate pe traseul viitoarei magistrale.
Apropierea finalizării lucrărilor la magistrala de metrou Drumul Taberei-Academia Militară/Eroilor face ca una dintre puţinele zone neacoperite de transportul public subteran să fie cea din perimetrul Alexandriei-Calea Rahovei-Calea 13 Septembrie-Şoseaua Salaj, Calea Ferentari, strada M. Sebastian-Şos. Progresului/Trafic Greu, Viilor, Cosbuc/Regina Maria. Potrivit estimărilor (numai pentru această zonă, fără a include spaţiul Unirea-Colentina) ar fi vorba de peste 250 000 de locuitori. Cetăţenii din aceste zone doresc o legatură rapidă cu Centrul si cu Colentina, materializata printr-o linie de metrou. Traficul este constant aglomerat în zonele sus amintite, relaţia cu centrul oraşului fiind îngreunată (îndeosebi tramvaiul 32 şi linia de autobuz 117 fiind aproape în permanenţă ultrasolicitate). Crearea magistralei 7 ar înlesni mult traficul. Din experienţa trecutului se poate observa că o colaborare prealabilă, eficientă şi în interes public, între Metrorex şi Primăria Municipiului Bucureşti ar fi fost esenţială şi ar fi condus la evitarea unor situaţii nedorite.
Primăria ar obţine o extrem de utilă imagine de ansamblu a întregii reţele de utilităţi, monumente istorice sau de for public, clădiri cu risc de surpare - informaţii ce se vor dovedi esenţiale ulterior şi pentru Metrorex şi pentru proiectantul/constructorul viitoarei Magistrale Bragadiru-Alexandriei-Rahova-Unirea-Colentina. În plus, ar putea gestiona mai bine (şi monitoriza) traficul la momentul construirii liniei de metrou, pregătind din timp linii care să înlocuiască mijloacele de transport în comun ce şi-au suspendat traficul pentru a permite lucrările din subteran. Cetăţenii din zona afectată ar beneficia de o informaţie credibilă şi venită din partea unei autorităţi publice responsabile, atentă la impactul lucrărilor/construcţiilor.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

Cost total: 200 000 de euro. Defalcat: Acţiunea 1 (50.000 euro); acţiunea 2 (50.000 euro); acţiunea 3 (50.000 euro); acţiunea 4 (25.000 euro); acţiunea 5 (25.000 euro).