Fișa de Proiect

" Trotuarul Verde "

Nota Comisiei

Depaseste suma maxima alocata unui proiect conform regulamentul campaniei.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Trotuarul Verde
Mobilitate, accesibilitate, siguranţa circulaţiei
Capitala noastra
6 ani
Pietonii, copiii, persoanele cu nevoi speciale, biciclistii, posesorii de autovehicule si proprietarii de spatii pretabile amenajarii de parcari


Iniţiatorul proiectului
Raducan
Liviu Lucian


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

Proiect Trotuarul verde !
1. Obiectivul: Bucuresti va reda trotuarele pietonilor, copiilor, carucioarelor si persoanelor cu nevoi speciale.
2. Strategia: Prin implicarea participativa a cetatenilor, a posesorilor de autovehicule si a proprietarilor de spatii pretabile amenajarii de parcari, Primaria Capitalei poate reda trotuarele pietonilor, intr-un orizont de 6 ani.
3. Comunicare: Primarul general al Capitalei are ca punct forte o strategie de comunicare excelenta, de aceea ne asteptam sa ofere permanent pe site-ul primariei informatii actuale privind stadiile de proiect, problemele aparute, solutiile necesare, investitiile preconizate, contractele in derulare si punctele de control pentru cetateni.
4. Responsabilitatea Primarului: Primarul Capitalei este responsabil in fata cetatenilor pentru buna desfasurare a proiectului si are obligatia de a prezenta in conferinte de presa cu acces liber publicului, rapoarte de stadiul proiectului, informari despre problemele aparute, despre incadrarea/ depasirea bugetului si a termenelor de executie asumate.
5. Trotuarele libere servesc intereselor comunitatii locale si dezvoltarii sanatoase a vietii sociale;
6. Primaria va reda pietonilor trotuarele iar cetatenii vor ingriji ghivecele de flori de pe marginea trotuarelor;
7. Primaria va asigura construirea locurilor de parcare suplimentare iar conducatorii auto vor renunta la parcarea ilegala pe trotuar sau pe benzile de mers semnalizate cu parcarea interzisa;
8. Proprietarii flotelor de autovehicule isi vor asuma investitii in locuri de parcare destinate utilizatorilor auto, ca parte echitabila a afacerii pe care o desfasoara in localitate;
9. Verdele plantelor domina Piatra bordurii, Pietonul domina Masina, Bicicleta domina Autovehiculele, Politetea si atitudinea civilizata sunt mai importante decat confortul propriu; Primaria reprezinta autoritatea Cetatenilor asupra Capitalei.
10. Daca achizitionezi/beneficiezi de o masina, atunci esti responsabil pentru parcarea legala a acesteia;
11. Agenda unica a echipei de proiect cu focus pe interesul comunitatii si pe rezultatele proiectului;
12. Folosirea experientei pozitive a oraselor partenere cu Bucuresti;
13. Atitudinea cetateneasca devine motorul schimbarii comportamentelor – Te rog nu parca aici! Vrei sa te ajut sa gasesti un loc corect?
14. Parteneriat public privat: Proiectul va crea un parteneriat intre Primarie si posesorii/beneficiarii flotelor de autovehicule utilizate de angajati, care nu le parcheaza in incinta ori parcarea entitatii respective pe timpul noptii, si care devin astfel beneficiarii sistemului de parcare. Acest parteneriat va aduce pentru proprietarii de flote atat facilitati pentru construirea de parcari cat si obligatia de a investi in aceste amenajari, in infrastructura aferenta, ca o contributie la succesul acestui proiect ce va creste valoarea afacerii lor pe termen lung. Parteneriatul va include si un modul informatizat de alerta a beneficiarului atunci cand autovehiculele sale sunt in pericol de a fi ridicate pentru parcare ilegala. Totodata Parteneriatul va asigura transparenta cheltuielilor efectuate in cadrul proiectului de fiecare dintre parti, printr-un tablou de bord accesibil pe baza de user si parola, pentru membrii echipei de proiect si entitatile partenere.
15. Trotuarul verde va fi o componenta a proiectului si este un parteneriat social intre:
15.1. Cetatenii voluntari care isi vor asuma: 1) cultivarea si ingrijirea plantelor din ghivecele de pe marginea trotuarelor, 2)alertarea primariei in cazurile de parcare ilegala si 3) cooperarea in actiunile de ridicare, ca martor, daca utilizatorul autovehiculului nu raspunde alertei de ridicare iminenta.
15.2. Primaria si entitatile stabilite de aceasta , care vor asigura 1) ghivecele, pamantul, semintele de plante, tratamentul antidaunatori, udarea plantelor; 2)protectia totuarelor impotriva parcarilor intruzive/ ilegale prin alertarea utilizatorilor si 3) ridicarea autovehiculelor care nu sunt relocate in parcari legale.
16. Awareness: Proiectul va include un program de constientizare, educatie civica si schimbare comportamentala, cu trei componente:
16.1. Ajutarea si indrumarea conducatorilor auto care cauta un loc de parcare, pentru a gasi cat mai usor o solutie adaptata nevoii de distanta, timp si bagaj, prin aplicatia on line ;
16.2. Implicarea voluntarilor, tinerelor mame, elevilor, biciclistilor si pensionarilor, in descurajarea tentativelor de parcare intruziva, prin atitudine proactiva - Va pot ajuta sa nu gresiti?
16.3. Semnalarea catre autoritati a unor atitudini necivilizate si alertarea politiei locale in situatiile de parcare ilegala, cu aplicatia on-line, automatele de parcare si telverde;
17. Stimulare: Cele mai frumoase trotuare vor fi premiate de Primarie iar persoanele implicate in ingrijirea trotuarelor castigatoare vor primi stimulente financiare pentru efortul depus. Copiii si tinerii activi in programul de prevenire a parcarilor ilegale, vor fi premiati de Primarie cu biciclete, role si abonamente anuale pe RATB.
18. Primaria este responsabila pentru siguranta cetatenilor si are obligatia de a nu permite interventii, reparatii sau amenajari de trotuare in conditii de risc pentru cetateni;
19. Responsabilitatea Primarului: Primarul Capitalei este responsabil in fata cetatenilor pentru buna desfasurare a proiectului si are obligatia de a prezenta in conferinte de presa cu acces liber publicului, rapoarte de stadiul proiectului, informari despre problemele aparute, despre incadrarea/ depasirea bugetului si a termenelor de executie asumate.
Proiect Trotuarul verde !
1. Termen: Proiectul poate fi implementat in 6 ani
2. Strategia: Prin implicarea participativa a cetatenilor, a posesorilor de autovehicule si a proprietarilor de spatii pretabile amenajarii de parcari, Primaria Capitalei poate reda trotuarele pietonilor, biciclistilor, carucioarelor si persoanelor cu nevoi speciale.
3. Comunicare: Primarul general al Capitalei are ca punct forte o strategie de comunicare excelenta, de aceea ne asteptam sa ofere permanent pe site-ul primariei informatii actuale privind stadiile de proiect, problemele aparute, solutiile necesare, investitiile preconizate, contractele in derulare si punctele de control pentru cetateni.
4. Project Management: Desemnarea unei echipe de proiect, cu participarea unor contribuabili voluntari si consultanti din exterior, care va lucra in mod transparent pentru toti partenerii proiectului. Echipa de proiect va fi condusa de un manager de proiect profesionist, angajat prin metoda licitatiei olandeze. Proiectul va fi realizat cu anunt international, caiet de sarcini, garantie de participare, program Gantt, audit extern, stimulente financiare pe etape pentru echipa implicata, finantare din fonduri externe, buget garantat si suport cetatenesc consistent.
5. Parteneriat extern: Primaria Capitalei va construi un parteneriat cu o capitala care a rezolvat problema blocarii trotuarelor prin parcari ilegale si va obtine sprijinul primariei orasului partener in toate stadiile proiectului. Acest parteneriat va aduce oportunitati de investitii in construirea de parking-uri, schimburi de specialisti, constituirea unui parc de biciclete destinat celor care renunta la utilizarea zilnica a autoturismelor. Acest parteneriat va consolida cunostintele echipei de proiect si va facilita finantarea proiectului.
6. Inventariere: Primaria va identifica, va inregistra si va transmite echipei de proiect, inainte de inceperea proiectului, prin caietul de sarcini, situatia completa cu :
6.1. Locurile de parcare publice, private, rezidentiale, comerciale, trasate pe trotuare, pe terenuri neamenajate, pe strada si prin ocuparea ilegala a trotuarului;
6.2. Autovehiculele parcate ziua si noaptea, pentru a stabili obiceiurile locale de parcare, pe zone, dificultatile reale si cutumele existente;
6.3. Utilizatorii si beneficiarii locurilor de parcare, cu tip autovehicul, numar de inmatriculare;
6.4. Constrangeri legate de trafic si blocajele provocate de parcarea dezorganizata;
6.5. Oportunitatile de amenajare parcari, luandu-se in calcul orice varianta de valorificare a terenurilor, constructiilor si activelor entitatilor publice si private;
6.6. Orice alte date necesare echipei de proiect sau partenerilor institutionali.
7. Draft Proiect: Managerul de proiect va pregati si prezenta proiectul in termen de 90 zile de la desemnare, in trei variante: Optimista/ Echilibrata/ Minimala; cu cate doua viziuni fiecare varianta: Cum este acum versus Cum ar putea fi, iar fiecare varianta va prezenta cat mai detaliat:
7.1. Trotuarele din fiecare zona, rampele necesare, pistele de biciclete si ce ar insemna in numar de locuri de parcare necesare, sa redam trotuarele pietonilor si sa punem la dispozitia biciclistilor o banda de rulare, in cadrul fiecarei variante; Eliberarea trotuarelor va insemna si inlocuirea stalpisorilor cu ghivece cu plante, eliminarea parcarilor pe carosabil in zonele cu trafic intens sau pe aleile dintre blocuri unde serviciile publice de curatenie necesita spatiu de manevra;
7.2. Pistele de biciclete, trotinete, role si skate board necesare pentru a putea oferi o alternativa celor care doresc sa renunte la deplasarea zilnica cu autoturismul.
7.3. Parcarile de resedinta, comerciale, riverane, supra / subterane, garajele private, platformele si spatiile industriale, parcarile cu taxa/ abonament/ gratuite, terenurile pretabile investitiilor in parcari inteligente, terenurile in litigiu, imobilele reconvertibile in parcari supraetajate;
7.4. Timpul necesar implementarii proiectului si stadiile principale, cu indicatori specifici si punctele de control oferite publicului pentru a confirma indeplinrea stadiului respectiv: Km trotuar liber, km pista, numar de locuri de parcare nou create, timp zilnic de blocaj in trafic;
7.5. Proiectiile de buget pe fiecare varianta si pe stadiile propuse;
7.6. Datele preconizate pentru consultare publica on line si off line, matricea de scoring pentru rezultatele online, cut-of-time pe fiecare stadiu.
8. Legiferare: Prin consultari publice, initiative private sau cetatenesti vor fi adoptate legi noi, hotarari de consiliu general si regulamente de aplicare acestor reglementari, care vor stabili :
8.1. Obligatia Primariei Capitalei de a pune la dispozitia partenerilor de proiect, toate elementele de care au nevoie pentru investitiile care vor conduce la acoperirea necesarului de locuri de parcare;
8.2. Bugetul primariei alocat construirii si amenajarii de parcari pe terenurile aflate in proprietatea primariei sau pe terenurile ce vor fi cumparate de primarie in acest scop;
8.3. Standardele de cost pentru licitatiile publice care au ca obiectiv construirea de parcari, amenajari de trotuare, piste de biciclete, rampe pentru carucioare si trotuarele verzi;
8.4. Pretul maxim per loc de parcare, fixat de primarie in fiecare an si algoritmul de calcul al acestuia, in mod transparent;
8.5. Pretul maxim pentru serviciul de ridicare masini parcate ilegal;
8.6. Obligatiile Beneficiarilor de autoturisme de a-si asigura un loc de parcare prin investitie, inchiriere, cumparare, concesiune, locatie, taxa de parcare sau abonament;
8.7. Un set de reguli clare privind parcarea in spatiile publice – ce este permis si ce este interzis;
8.8. Interdictia parcarii, stationarii, accesului chiar si cu o singura roata a autovehiculului pe trotuare, scuaruri, spatii verzi, piste de biciclisti;
8.9. Obligatia primariei de a implementa sistemul de alerta parcare ilegala;
8.10. Autoritatea primariei de a organiza sistemul de ridicare a autovehiculelor parcate ilegal;
8.11. Organizarea sistemului de sanctionare si publicitate a actelor de parcare ilegala.
9. Parteneriat public privat: Proiectul va crea un parteneriat intre Primarie si posesorii/beneficiarii flotelor de autovehicule utilizate de angajati, care nu le parcheaza in incinta ori parcarea entitatii respective pe timpul noptii, si care devin astfel beneficiarii sistemului de parcare. Acest parteneriat va aduce pentru proprietarii de flote atat facilitati pentru construirea de parcari cat si obligatia de a investi in aceste amenajari, in infrastructura aferenta, ca o contributie la succesul acestui proiect ce va creste valoarea afacerii lor pe termen lung. Parteneriatul va include si un modul informatizat de alerta a beneficiarului atunci cand autovehiculele sale sunt in pericol de a fi ridicate pentru parcare ilegala. Totodata Parteneriatul va asigura transparenta cheltuielilor efectuate in cadrul proiectului de fiecare dintre parti, printr-un tablou de bord accesibil pe baza de user si parola, pentru membrii echipei de proiect si entitatile partenere.
10. Trotuarul verde va fi o componenta a proiectului si este un parteneriat social intre:
10.1. Cetatenii voluntari care isi vor asuma: 1) cultivarea si ingrijirea plantelor din ghivecele de pe marginea trotuarelor, 2)alertarea primariei in cazurile de parcare ilegala si 3) cooperarea in actiunile de ridicare, ca martor, daca utilizatorul autovehiculului nu raspunde alertei de ridicare iminenta.
10.2. Primaria si entitatile stabilite de aceasta , care vor asigura 1) ghivecele, pamantul, semintele de plante, tratamentul antidaunatori, udarea plantelor; 2)protectia totuarelor impotriva parcarilor intruzive/ ilegale prin alertarea utilizatorilor si 3) ridicarea autovehiculelor care nu sunt relocate in parcari legale.
11. Awareness: Proiectul va include un program de constientizare, educatie civica si schimbare comportamentala, cu trei componente:
11.1. Ajutarea si indrumarea conducatorilor auto care cauta un loc de parcare, pentru a gasi cat mai usor o solutie adaptata nevoii de distanta, timp si bagaj, prin aplicatia on line ;
11.2. Implicarea voluntarilor, tinerelor mame, elevilor, biciclistilor si pensionarilor, in descurajarea tentativelor de parcare intruziva, prin atitudine proactiva - Va pot ajuta sa nu gresiti?
11.3. Semnalarea catre autoritati a unor atitudini necivilizate si alertarea politiei locale in situatiile de parcare ilegala, cu aplicatia on-line, automatele de parcare si telverde;
12. Investitii: Managerul de proiect va propune primariei si Consiliului local un proiect de investitii in amenajarea trotuarelor, a spatiilor verzi, pistelor de biciclete si rampelor de acces carucioare, proiect ca va fi coordonat cu proiectul de investitii in parcari, intrucat nu se pot elibera trotuarele fara a se oferi beneficiarilor de autovehicule o alternativa de a parca legal si confortabil. Primaria va coordona si derula programul de construire si amenajare parcari in parteneriat cu beneficiarii si investitorii in parcarile proiectate. Pe masura ce vor fi puse in functiune noile parcari, primaria va informa utilizatorii arondati pe zone de proximitate pentru a lua in primire locurile de parcare si a elibera trotuarele ocupate ilegal.
13. Simulare: Cand se va realiza prima treime (33%) din locurile de parcate preconizare, primaria va organiza o actiune de eliberare a tuturor trotuarelor si benzilor de rulare, pentru 24 de ore, astfel incat cetatenii sa constate pe viu care va fi impactul proiectului la final si sa adere la programul de constientizare si la parteneriatele realizate de primarie.
14. Alocarea inteligenta: Cand numarul locurilor de parcare va atinge a doua treime (66%) din locurile preconizate, primaria va lansa programul de alocare inteligenta a locurilor de parcare, care va oferi utilizatorilor de autovehicule mai multe variante de a parca legal, pe baza informatiilor obtinute de la utilizatorii de autovehicule, pietoni, voluntari, beneficiari, administratorii de parcari, biciclisti si reprezentantii primariei, astfel incat sa poata evita o parcare ilegala si riscul de a se ridica masina. Acest principiu va fi aplicat cu prioritate pentru a se oferi conducatorilor auto o alternativa corecta de parcare si nu de a fi vanate parcarile ilegale.
15. Sistemul de alerta: Primaria va organiza un serviciu propriu de verificare alerte parcare ilegala si de anuntare operativa escaladata pe mobil, mail si sms a utilizatorilor de autovehicule parcate ilegal, proprietarilor legali, cu termene de reactie acordate inainte de a se trece la ridicarea autovehiculului.
16. Serviciul de ridicare: Primaria va organiza serviciul de ridicare a a autovehiculelor parcate ilegal pe trotuar si pe carosabil, care va functiona in cooperare cu Politia Locala si cu RATB. Acest serviciu va functiona numai la comanda sistemului de alerta parcare ilegala si va determina ridicarea autovehiculelor parcate ilegal pentru mai mult de 30 min. Masinile ridicate vor fi transferate in cea mai apropiata parcare platforma pazita, iar utilizatorul/ beneficiarul autovehiculului va fi informat despre asta prin mail, sms, telefon. Primaria va stabili modul in care vor fi achitate aceste servicii, prin consultare publica a cetatenilor si contribuabililor.
17. Venituri: Veniturile obtinute din serviciul de ridicare vor fi utilizate in mod transparent pentru acoperirea costurilor de functionare in procent de 60% si pentru acordarea unor premii sustinatorilor programului de alerte on-line. O interventie de ridicare va costa maxim 200 lei iar o parcare ilegala va fi sanctionata cu amenda numai daca contravenientul avea posibilitatea de a parca legal in proximitate – pe o raza de 250 m de locul unde a parcat ilegal. Politia Locala va incasa amenzile pe loc, cu POS sau in numerar, pe baza de chitanta emisa cu automat de incasare cum au firmele de curierat.
18. Stimulare: Cele mai frumoase trotuare vor fi premiate de Primarie iar persoanele implicate in ingrijirea trotuarelor castigatoare vor primi stimulente financiare pentru efortul depus. Copiii si tinerii activi in programul de prevenire a parcarilor ilegale, vor fi premiati de Primarie cu biciclete, role si abonamente anuale pe RATB.
19. Reguli: Initierea a unui set de principii si reguli ce vor fi respectate de toate partile implicate:
19.1. Primaria este responsabila pentru siguranta cetatenilor si are obligatia de a nu permite interventii, reparatii sau amenajari de trotuare in conditii de risc pentru cetateni;
19.2. Trotuarele libere servesc intereselor comunitatii locale si dezvoltarii sanatoase a vietii sociale;
19.3. Primaria va reda pietonilor trotuarele iar cetatenii vor ingriji ghivecele de flori de pe marginea trotuarelor;
19.4. Primaria va asigura construirea locurilor de parcare suplimentare iar conducatorii auto vor renunta la parcarea ilegala pe trotuar sau pe benzile de mers semnalizate cu parcarea interzisa;
19.5. Proprietarii flotelor de autovehicule isi vor asuma investitii in locuri de parcare destinate utilizatorilor auto, ca parte echitabila a afacerii pe care o desfasoara in localitate;
19.6. Verdele plantelor domina Piatra bordurii, Pietonul domina Masina, Bicicleta domina Autovehiculele, Politetea si atitudinea civilizata sunt mai importante decat confortul propriu; Primaria reprezinta autoritatea Cetatenilor asupra Capitalei.
19.7. Daca achizitionezi/beneficiezi de o masina, atunci esti responsabil pentru parcarea legala a acesteia;
19.8. Agenda unica a echipei de proiect cu focus pe interesul comunitatii si pe rezultatele proiectului;
19.9. Folosirea experientei pozitive a oraselor partenere cu Bucuresti;
19.10. Atitudinea cetateneasca devine motorul schimbarii comportamentelor – Te rog nu parca aici! Vrei sa te ajut sa gasesti un loc corect?
19.11. Integritate in atitudine si comportament asumata de toti partenerii proiectului;
20. Responsabilitatea Primarului: Primarul Capitalei este responsabil in fata cetatenilor pentru buna desfasurare a proiectului si are obligatia de a prezenta in conferinte de presa cu acces liber publicului, rapoarte de stadiul proiectului, informari despre problemele aparute, despre incadrarea/ depasirea bugetului si a termenelor de executie asumate.

Cu deosebita consideratie,

Liviu Raducan
0745 260 538
Primarul Capitalei este responsabil in fata cetatenilor pentru buna desfasurare a proiectului si are obligatia de a prezenta in conferinte de presa cu acces liber publicului, rapoarte de stadiul proiectului, informari despre problemele aparute, despre incadrarea/ depasirea bugetului si a termenelor de executie asumate.

Acest proiect va determina o imbunatatire a calitatii vietii in Capitala si va avea beneficii majore pentru cetateni, trafic, curatenie, investitori si RATB.
1. Parteneriat extern: Primaria Capitalei va construi un parteneriat cu o capitala care a rezolvat problema blocarii trotuarelor prin parcari ilegale si va obtine sprijinul primariei orasului partener in toate stadiile proiectului. Acest parteneriat va aduce oportunitati de investitii in construirea de parking-uri, schimburi de specialisti, constituirea unui parc de biciclete destinat celor care renunta la utilizarea zilnica a autoturismelor. Acest parteneriat va consolida cunostintele echipei de proiect si va facilita finantarea proiectului.

2. Parteneriat public privat: Proiectul va crea un parteneriat intre Primarie si posesorii/beneficiarii flotelor de autovehicule utilizate de angajati, care nu le parcheaza in incinta ori parcarea entitatii respective pe timpul noptii, si care devin astfel beneficiarii sistemului de parcare. Acest parteneriat va aduce pentru proprietarii de flote atat facilitati pentru construirea de parcari cat si obligatia de a investi in aceste amenajari, in infrastructura aferenta, ca o contributie la succesul acestui proiect ce va creste valoarea afacerii lor pe termen lung. Parteneriatul va include si un modul informatizat de alerta a beneficiarului atunci cand autovehiculele sale sunt in pericol de a fi ridicate pentru parcare ilegala. Totodata Parteneriatul va asigura transparenta cheltuielilor efectuate in cadrul proiectului de fiecare dintre parti, printr-un tablou de bord accesibil pe baza de user si parola, pentru membrii echipei de proiect si entitatile partenere.

3. Trotuarul verde va fi o componenta a proiectului si este un parteneriat social intre:
3.1. Cetatenii voluntari care isi vor asuma: 1) cultivarea si ingrijirea plantelor din ghivecele de pe marginea trotuarelor, 2)alertarea primariei in cazurile de parcare ilegala si 3) cooperarea in actiunile de ridicare, ca martor, daca utilizatorul autovehiculului nu raspunde alertei de ridicare iminenta.
3.2. Primaria si entitatile stabilite de aceasta , care vor asigura 1) ghivecele, pamantul, semintele de plante, tratamentul antidaunatori, udarea plantelor; 2)protectia totuarelor impotriva parcarilor intruzive/ ilegale prin alertarea utilizatorilor si 3) ridicarea autovehiculelor care nu sunt relocate in parcari legale.

4. Awareness: Proiectul va include un program de constientizare, educatie civica si schimbare comportamentala, cu trei componente:
4.1. Ajutarea si indrumarea conducatorilor auto care cauta un loc de parcare, pentru a gasi cat mai usor o solutie adaptata nevoii de distanta, timp si bagaj, prin aplicatia on line ;
4.2. Implicarea voluntarilor, tinerelor mame, elevilor, biciclistilor si pensionarilor, in descurajarea tentativelor de parcare intruziva, prin atitudine proactiva - Va pot ajuta sa nu gresiti?
4.3. Semnalarea catre autoritati a unor atitudini necivilizate si alertarea politiei locale in situatiile de parcare ilegala, cu aplicatia on-line, automatele de parcare si telverde;

5. Investitii: Managerul de proiect va propune primariei si Consiliului local un proiect de investitii in amenajarea trotuarelor, a spatiilor verzi, pistelor de biciclete si rampelor de acces carucioare, proiect ca va fi coordonat cu proiectul de investitii in parcari, intrucat nu se pot elibera trotuarele fara a se oferi beneficiarilor de autovehicule o alternativa de a parca legal si confortabil. Primaria va coordona si derula programul de construire si amenajare parcari in parteneriat cu beneficiarii si investitorii in parcarile proiectate. Pe masura ce vor fi puse in functiune noile parcari, primaria va informa utilizatorii arondati pe zone de proximitate pentru a lua in primire locurile de parcare si a elibera trotuarele ocupate ilegal.

6. Sistemul de alerta: Primaria va organiza un serviciu propriu de verificare alerte parcare ilegala si de anuntare operativa escaladata pe mobil, mail si sms a utilizatorilor de autovehicule parcate ilegal, proprietarilor legali, cu termene de reactie acordate inainte de a se trece la ridicarea autovehiculului.

7. Serviciul de ridicare: Primaria va organiza serviciul de ridicare a a autovehiculelor parcate ilegal pe trotuar si pe carosabil, care va functiona in cooperare cu Politia Locala si cu RATB. Acest serviciu va functiona numai la comanda sistemului de alerta parcare ilegala si va determina ridicarea autovehiculelor parcate ilegal pentru mai mult de 30 min. Masinile ridicate vor fi transferate in cea mai apropiata parcare platforma pazita, iar utilizatorul/ beneficiarul autovehiculului va fi informat despre asta prin mail, sms, telefon. Primaria va stabili modul in care vor fi achitate aceste servicii, prin consultare publica a cetatenilor si contribuabililor.

8. Venituri: Veniturile obtinute din serviciul de ridicare vor fi utilizate in mod transparent pentru acoperirea costurilor de functionare in procent de 60% si pentru acordarea unor premii sustinatorilor programului de alerte on-line. O interventie de ridicare va costa maxim 200 lei iar o parcare ilegala va fi sanctionata cu amenda numai daca contravenientul avea posibilitatea de a parca legal in proximitate – pe o raza de 250 m de locul unde a parcat ilegal. Politia Locala va incasa amenzile pe loc, cu POS sau in numerar, pe baza de chitanta emisa cu automat de incasare cum au firmele de curierat.

9. Reguli: Initierea a unui set de principii si reguli ce vor fi respectate de toate partile implicate:
9.1. Primaria este responsabila pentru siguranta cetatenilor si are obligatia de a nu permite interventii, reparatii sau amenajari de trotuare in conditii de risc pentru cetateni;
9.2. Trotuarele libere servesc intereselor comunitatii locale si dezvoltarii sanatoase a vietii sociale;
9.3. Primaria va reda pietonilor trotuarele iar cetatenii vor ingriji ghivecele de flori de pe marginea trotuarelor;
9.4. Primaria va asigura construirea locurilor de parcare suplimentare iar conducatorii auto vor renunta la parcarea ilegala pe trotuar sau pe benzile de mers semnalizate cu parcarea interzisa;
9.5. Proprietarii flotelor de autovehicule isi vor asuma investitii in locuri de parcare destinate utilizatorilor auto, ca parte echitabila a afacerii pe care o desfasoara in localitate;
9.6. Verdele plantelor domina Piatra bordurii, Pietonul domina Masina, Bicicleta domina Autovehiculele, Politetea si atitudinea civilizata sunt mai importante decat confortul propriu; Primaria reprezinta autoritatea Cetatenilor asupra Capitalei.
9.7. Daca achizitionezi/beneficiezi de o masina, atunci esti responsabil pentru parcarea legala a acesteia;

10. Responsabilitatea Primarului: Primarul Capitalei este responsabil in fata cetatenilor pentru buna desfasurare a proiectului si are obligatia de a prezenta in conferinte de presa cu acces liber publicului, rapoarte de stadiul proiectului, informari despre problemele aparute, despre incadrarea/ depasirea bugetului si a termenelor de executie asumate.

Cu deosebita consideratie,

Liviu Raducan
0745 260 538


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

155.000 euro