Fișa de Proiect

" Parcari de biciclete de capacitate suficienta la statiile de metrou "

Nota Comisiei

Proiect in derulare

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Parcari de biciclete de capacitate suficienta la statiile de metrou
Mobilitate, accesibilitate, siguranţa circulaţiei
Jumatate din statiile de metrou
1 an
Ciclistii


Iniţiatorul proiectului
Dumitrescu
Oana


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

a. In Bucuresti nu exista parcari suficiente pentru biciclete. In plus, daca exista, nu sunt securizate (supravegheate video sau incuiate)
b. Amenajarea de parcari de biciclete (minim 50-100 de locuri) la cele mai utilizate statii de metrou si noduri de transport in comun ar duce la incurajarea mersului pe bicicleta deoarece:
- deplasarea se face pe distante relativ scurte (de exemplu de acasa la metrou sau alt mijloc de transport in comun, asa metroul devenind accesibil mai multora), iar fiecare poate alege la ce nod de transport in comun vrea sa ajunga pentru a economisi timp;
- impact pozitiv asupra sigurantei ciclistilor deoarece cel mai probabil nu vor trebui sa parcurga distante lungi pe carosabil (in absenta benzilor special destinate acestora)
c. Mobilitate verde, nepoluanta
d. Statiile de metrou cele mai importante de pe toate magistralele (ex. Gorjului, Politehnica, Eroilor, Piata Unirii, Universitate, Piata Romana, Piata Victoriei, Aurel Vlaicu, Timpuri Noi, Piata Muncii, Eroii Revolutiei, Tineretului, Piata Sudului).
Ciclistii care locuiesc prea departe de:
- locul de munca sau scoala
- metrou sau linii de transport in comun directe spre locul de munca sau scoala
a. Actiunea 1 consta in selectarea statiilor de metrou
b. Actiunea 2 consta in instalarea de rasteluri minimaliste (si ieftine) care sa permita legarea in conditii de siguranta a cat mai multor biciclete in vizorul camerelor de supraveghere deja existente
Amenajarea de parcari de biciclete (minim 50-100 de locuri) la cele mai utilizate statii de metrou si noduri de transport in comun ar duce la incurajarea mersului pe bicicleta deoarece:
- deplasarea se face pe distante relativ scurte (de exemplu de acasa la metrou sau alt mijloc de transport in comun, asa metroul devenind accesibil mai multora), iar fiecare poate alege la ce nod de transport in comun vrea sa ajunga pentru a economisi timp;
- impact pozitiv asupra sigurantei ciclistilor deoarece cel mai probabil nu vor trebui sa parcurga distante lungi pe carosabil (in absenta benzilor special destinate acestora).
Incurajarea utilizarii complementare a bicicletelor si a transportului in comun.
Incurajarea mobilitatii verzi, nepoluante si a folosirii transportului in comun.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

200 000 EUR