Fișa de Proiect

" Eliberam trotuarele! (concept nou pentru parcari -- simplu, bun si ieftin) "

Nota Comisiei

Depaseste suma maxima alocata unui proiect conform regulamentului campaniei.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Eliberam trotuarele! (concept nou pentru parcari -- simplu, bun si ieftin)
Mobilitate, accesibilitate, siguranţa circulaţiei
Dr. Taberei, S6
Maxim o luna, daca se vrea. Sau?... Estimati Dvs., va rog.
Absolut toti cetatenii, de la copii la batrani.


Iniţiatorul proiectului
Matei
Stefan


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

a. FORMULAREA PROBLEMEI

De cel putin doua decenii, trotuarele Bucurestiului sunt pline pana la refuz cu autoturisme. Aceasta stare de fapt confera orasuli un aspect dezorganizat, aglomerat si inestetic. Prezenta autoturismelor pe trotuare ingreuneaza, ba chiar impiedica libera circulatie pietonala. De asemenea, face deseori imposibila amenajarea unor piste pentru biciclete. Mai mult, sunt situatii in care aceste autoturisme impiedica primariile sa presteze anumite servicii (deszapezire, trasare marcaje etc.).

Tot datorita acestei realitati, gasirea unui loc de parcare pentru o stationare de scurta durata intr-o zona mai putin familiara este de cele mai multe ori o experienta neplacuta care consuma timp.

Realist vorbind:
-- strazile nu se vor elibera singure niciodata;
-- parcarile pe verticala sunt costisitoare si inconveniente;
-- spatii noi pentru amanajarea unor parcari auto clasice nu apar din senin, nu vom dispune maine de suprafete care nu exista astazi, deci?, asteptam ceea ce nu are sa vina sau lucram cu ce avem.

b. OBIECTIV

-- un oras mai bine organizat;
-- un mediu rezidential mai spatios si mai primitor;
-- mai putin stres si timp pierdut pentru soferii aflati in cautarera unui loc de parcare (in special pentru o stationare de scurta durata intr-o zona mai putin familiara, trotuarele fiind libere).

c. DOMENIUL
Mobilitate, accesibilitate, siguranta circulatiei

d. ZONA
Dr. Taberei, sector 6. Insa indiferent unde este implementata, daca rezulatele sunt cele banuite de mine, ideea are sa fie oricum extinsa la nivel de oras(e).
-- posesorii de autoturisme din zona vizata;
-- orice persoana care locuieste in zona, sau care o traverseaza la pas;
-- biciclistii / skaterii etc.;
-- soferii aflati in trecere prin zona.
Nota:
In asteptarea solutiilor miraculoase am ajuns in situatia pe care o observam pretutindeni in oras, iar asteptand in continuare (ce anume?, vehiculele zburatoare care se parcheaza suspendat pe nivele?) nu se va schimba niciodata nimic.

Asadar...
Cu deschidere la minte, ceva imaginatie si mai putine mofturi, consider ca puteti fi de acord ca aceste parcari pot fi amenajate:

-- sub domeniile publice existente dedicate traficului pietonal (ex. anumite parcuri);
-- sub curtile unor scoli / licee.

Parcarea poate fi creata LA nivelul solului. Acoperisul parcarii devine platforma parcului / curtii scolii si nu necesita sisteme speciale de sustinere, nefiind destinata traficului auto. Perimetrul parcarii poate fi delimitat cu un gard metalic completat de un gard viu.

Exemplu:
Scoala Gimnaziala "Sfintii Constantin si Elena" (Aleea Lunca Cernei)
Liceul Tehnologic Sfantul Antim Ivireanu (Aleea Poiana Muntelui)

Impreuna, suprafetele curtilor acestor doua scoli sunt de aproximativ 6 ori mai mari decat cea a parcarii Plaza Romania, rezultand o capacitate potentiala de minim 2.000 de autoturisme.

Un astfel de proiect trebuie executat in perioada vacantei de vara, finalizarea lui neavand de ce sa dureze mai mult de o luna. Inceperea noului an scolar nu poate fi afectata decat daca se lucreaza dupa chef. De asemenea, poate fi luata in considerare izolarea fonica pe directia claselor de curs (desi parcarile se golesc dis de dimineata si se umple spre seara).

Locurile de parcare pot fi oferite gratuit celor care detin autoturisme electrice sau hibrid. Din plata taxelor de parcare poate fi platit un paznic pe timp de noapte, sau poate fi finantata o supraveghere video centralizata a mai multor astfel de parcari.
O justificare mai buna decat rezultatele proiectului nu exista.
-- strazi cu un aspect aerisit, placut;
-- cai pietonale eliberate;
-- strazi laterale fara autoturisme nevoit stationate pe mijlocul strazii;
-- un mediu realist potrivit pentru dezvoltarea unei retele de piste pentru biciclisti;
-- un mediu mai accesibil serviciilor primariei (ex. deszapezire);
-- mai putine autoturisme strivite de copaci cazuti;
-- mai putine reclamatii la adresa primariilor;
-- mai putine masini zgariate in parcare, vandalizate sau furate;
-- mai putine dosare deschise la companiile de asigurari;
-- mai putini bani si timp pierdut cu rezolvarea reclamatiilor si dosarelor de dauna / furt.

... mai putine griji, mai putin stres. Mai putini copii si batrani expusi incidentelor posibile in prezent datorita faptului ca sunt nevoiti sa circule pe strazi (secundare), trotuarele fiind ocupate. De asemenea, in lipsa autoturismelor parcate stradal se evita situatia in care un copil "tasneste" de dupa un autoturism stationat in fata altuia aflat in mers.

Nu in ultimul rand, o curte scolara ridicata la o inaltime de 2 metri nu ar mai permite nimanui sa observe / supravegheze de la distanta copiii aflati acolo. Pot fi astfel preintampinate diverse incidente.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

Nu pot estima. Necesit asistenta. Merci.