Fișa de Proiect

" Transformarea linei CFR in element urban "

Nota Comisiei

Proiectul propus nu intra in aria de competenta Municipalitatii. Proiectul va fi transmis spre analiza Primariei Sectorului 3.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Transformarea linei CFR in element urban
Mobilitate, accesibilitate, siguranţa circulaţiei
Sector 3, cartier 23 August-Republica
6 luni
Toti cetatenii din zona


Iniţiatorul proiectului
Petre
Marin Alexandru


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

Zona deservita de acest proiect este in sectorul 3, cartierul 23 August- statia de metrou Republica. Este cel mai populat cartier din sector (conform Primariei Sector 3) delimitat de strazile: Sos. Dudesti-Pantelimon-Sos.Garii Catelu-Str. Ghetu Anghel si este traversat pe mijloc de o linie de cale ferata care se opreste in Gara Titan Sud. Aceasta cale ferata nu este la nivelul soselei Industriilor, ci este cu aproximativ 1.5 m mai inalta. In plus nu exista nicio trecere amenajata de-a lungul ei.
Din acest fapt deriva foarte multe probleme de securitate si de conditii de viata ale cetatenilor din zona, fiind periculos si foarte greu pentru oameni sa o traverseze desi sunt obligati sa faca asta in viata cotidiana
Din datele politiei din ultimii ani se pot verifica cel putin un accident anual de om lovit de tren sau de masini, in urma traversarilor greoi.

Domeniul proiectului este Infrastructura si Siguranta. Propun realizarea de rampe si treceri pietonale cat mai dese peste aceasta sina ferata in dreptul punctelor de interes.
Pentru a ajunge la: Gradinita, Scoala, Biserica, Oficiu Postal, Sediu Politie, diverse magazine, spre statiile RATB sau spre Parcul Pantelimon oamenii sunt obligati sa traverseze aceasta cale ferata si sa urce chinuit si peste 1.5 metri in unele zone.
Orice cetatean din zona va beneficia de siguranta conferita de acest proiect, in special:
-batrani
-persoane cu handicap
-parintii si copiii lor care trebuie sa ajunga la scoala si gradinita.
-mamele care vor sa mearga cu copiii in carucior spre parc, farmacie sau piata.
-cetateni pe bicicleta.
-calatori ai RATB
Raspunsul oferit de Primaria Sector 3 a fost ca doar Primaria Capitalei poate realiza treceri peste calea ferata asa ca actiunile necesare vor fi:

-stabilirea zonelor de interes din cartier prin consultarea cetatenilor, de exemplu: Scoli, Gradinite, Piata, Biserica, statii RATB.
-realizarea a cat mai multe treceri civilizate care sa ajute traversarea caii ferate si/sau a Sos. Industriilor MAI ALES pentru batrani, scaune rulante, carucioare si copii.
-construirea de statii RATB mai sigure pe Sos. Industriilor. In prezent oamenii asteapta efectiv pe strada, intre sosea si cale ferata, in ploaie.
-imbunatatirea aspectului estetic si arhitectural al prin igienizarea zonei, ingrijirea spatiului verde de langa sina , transformarea intr-o linie urbana.
-incheirea unui acord cu CFR pentru dezvoltarea zonei.
Numerosii cetateni ai acestui cartier merita conditii civilizate si mai ales sigure pentru ei si copiii lor.
Cea mai simpla solutie ar fi eliminarea cai ferate dintre case si mutarea punctului Terminus din Gara Titan Sud in Gara Catelu, apoi amenajarea zonei.

In lipsa acestui fapt sau acord cu CFR, Primaria Capitalei este responsabila de siguranta si confortul cetatenilor ei iar aceasta situatie tine de foarte multi ani in conditiile unei populatii tot mai mari in zona.
Acest proiect ar imbunatati siguranta si calitatea vietii pentru mii de oameni si calatori prin cresterea mobilitatii si a a cailor de acces demne de o capitala europeana.
In plus, se pot aduce astfel si imbuntatiri de ordin estetic unei foste zone industriale a orasului care a devenit rezidentiala dar nu a beneficiat niciodata de o grija din partea primariei.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

200.000 EURO