Fișa de Proiect

" Reteaua Bicicletelor "

Nota Comisiei

Pentru studiu de fezabilitate in scopul definirii unor trasee urbane pe strazile mici din interiorul inelului central ca traseu alternativ. In limita bugetului maxim prevazut in regulamentul de desfasurare al campaniei.
Ulterior , pentru implementare vor fi necesare fonduri suplimentare.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Reteaua Bicicletelor
Mobilitate, accesibilitate, siguranţa circulaţiei
Zona centrala bucuresti (interiorul inelului central)
4 luni
cetatenii care folosesc mijloace de transport personale


Iniţiatorul proiectului
Ilian
Emil


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

a. Formularea problemei: Bicicletele, trotinetele si celelalte nu pot circula eficient pe strazile principale aglomerate. La ora de varf, cand traficul sta, deplasarea cu bicicleta este un slalom printre masini oprite dar care pot porni oricand. Exista trasee alternative pe strazile mici dar sunt dificil de navigat.

b. Obiectivul general al proiectului: definirea unor trasee urbane care folosesc in principal strazile mici alternative la marile bulevarde. Folosind aceste trasee bine marcate si usor de urmarit un biciclist poate ajunge la toate punctele importante ale zonei centrale fara sa respire noxele din strazile principale si fara sa faca slalom printre masini la ora de varf. Pe strazile mici oricum nu se poate circula cu viteza mare asa ca bicicletele nu ar avea probleme cu eventualele masini intalnite.

c. Domeniul: Mobilitate, Accesibilitate si siguranta circulatiei

d. Localizarea: Zona din interiorul inelului central. Ulterior poate fi extinsa pana la inelul median.
- cei care circula cu bicicleta, trontineta si alte mijloace de transport personale alternative
- cei care acum circula cu masina si ar dori sa foloseasca mijloace de transport alternative
a. definirea pe harta a mai multe trasee urbane care servesc ca alternative la marile bulevarde

b. definirea pe harta a mai multe trasee urbane care conecteaza marile noduri ale zonei centrale folosind strazile mici

c. marcarea pe asfalt a traseelor si introducerea de noi semne de circulatie si orientare pe aceste trasee

d. introducerea de noi treceri de biciclete/pietoni in punctele in care aceste trasee urbane se intersecteaza cu marile bulevarde (zone de conflict)

e. explorarea posibilitatii de a da prioritate bicicletelor pe aceste trasee pentru a favoriza utilizarea lor
Constructia unei retele de piste de biciclete ramane o prioritate dar pana la definitivarea acesteia putem sa folosim infrastructura de strazi mici existente mult mai eficient. Exista deja strazi mici alternative la marile bulevarde dar nu sunt folosite foarte mult pentru ca nu se preteaza traficului rutier intens. De exemplu in paralel cu bulevardul Mosilor exista strazile: Episcop Radu, Silvestru, Spatarului si multe alte strazi de acces ale parcarilor blocurilor. Impreuna formeaza un traseu urban alternativ la bulevardul mosilor. Un traseu urban marcat pentru biciclete ar favoriza utilizarea lor de catre mai multi cetateni. In prezent aceste rute sunt cunoscute doar unui numar foarte mic de oameni. Daca ar fi marcate coerent si clar (pe asflat, prin semne de circulatie si indicatoare de directie) ar deveni o adevarat retea secundara de transport personal a Bucurestiului. In unele locuri ajustarea semnelor de circulatie la noile trasee (pentru a acorda prioritate bicicletelor) ar mari si mai mult utilitatea lor.

Pe strazile mici aerul este mai curat, poluarea fonica este aproape inexistenta si riscul de accident este minimizat. Practic nu exista dezavantaje implementarii acestor trasee urbane.
- cresterea numarului de utilizatori ai bicicletelor, trotinetelor si altor mijloace de transport alternative
- reducerea utilizarii masinii personale
- imbunatatirea sanatatii cetatenilor prin reducerea cantitatii de noxe inspirate
- mai buna folosire a infrastructurii deja existente


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

460000 lei