Fișa de Proiect

" Pista biciclete de-a lungul raului Dambovita "

Nota Comisiei

Proiectul nu indeplineste criteriile de eligibilitate cf cap 1 art 3 din regulamentul de desfasurare al campaniei. Propunerea nu intra in aria de competenta a Municipalitatii, fiind de competenta Administratiei Nationale Apele Romane.
Din informatiile pe care le detinem albia raului Dambovita are un regim special, facand parte din Planul National de Prevenire a inundatiilor.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Pista biciclete de-a lungul raului Dambovita
Mobilitate, accesibilitate, siguranţa circulaţiei
Sector 3, Sector 6
1 an
Tansport cu bicicleta sau scuterul


Iniţiatorul proiectului
Bara
Ion-Andrei


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

a. Formularea problemei
Transportul in Bucuresti este dificil datorita aglomeratiei, eficientei proaste a mijloacelor de transport in comun la suprafata si numarul mic de rute pentru traficul usor (bicilete, scutere - motorizate sau nu).

b.Obiectivul general al proiectului
Crearea unei piste de biclete care sa traverseze orasul intre Soseaua Mihai Bravu (zona pasajului) si pasajul Grozavesti.
Proiectul consta in amenajarea unei piste de biciclete de-a lungul raului Dambovita pe 2 sensuri, fiecare de o parte a raului, pista fiind construita deasupra parapetelor ce delimiteaza albia raului, avand pe fiecare sens o latime de aproximativ 1.5 metrii.

c. Domeniul în care se înscrie proiectul
Mobilitate si scaderea traficului din oras.

d. Localizarea zonei
Incat pista ar putea fii construita de-a lungul raului Dambovita (practic cursului fara sa se depaseasca albia existenta), zona v-a cuprinde tot cursul in Sectoarele 3 si 6
Oricine doreste sa circule cu mijloace de transport usor.
a. Construirea pistei ce consta in 2 sensuri separate, unul pe fiecare parte a raului Dambovita, la nivel cu trotuarul sau strada adiacenta. Pista va consta intr-o structura suspendata intr-o parte si in sprijinita in cealalta pe malul raului asemanator unui viaduct.
b. Crearea de cai de acces cu soseaua sau trotuarul diacente.
c. Adaptarea tranversarilor (podurilor) existente pentru a permite intersectarea la acelasi nivel cu pista de bicicleta.
d. Amenajarea continuarii pistei suspendate care sa traverseze parcui din mijlocul Pietei Unirii.
e. Adaptarea semafoarelor si trecerilor de pietoni pentru pista de biciclete, similar cu infrastructura exista deja pe Calea Victoriei.
O pista de bicileta de astfel de dimensiuni (cativa kilometrii) care sa traverseze orasul prin zone cheie, sa poata fii conectata cu alte piste de bicicleta (ex. cea de pe Calea Victoriei!), ar permite unui numar mare de participanti la trafic transportul rapid si convenient din mai multe puncte de vedere: transport foarte rapid avand in vedere numarul scazut de obstacole, reducerea numarului de automobile in trafic, scaderea poluarii si posibilitatea de a face miscare odata cu transportul in sine. Totodata pista respectiva poate fii folosita pentru agreement in perioadele mai putin aglomerate.

Practic pista va permite unui biciclista sa ajunga din:
- zona pasajului Mihai Bravu in: Piata unirii (doar 2 intersectii! - poduri peste Dambovita)
- Piata Unirii - Piata Victorie (niciun obstacol, doar o trecere semaforizata!)
- Piata Unirii - zona Grozavesti (6 intersectii)
O varianta de transport rapida si convenabila in cazul adoptarii. Altfel, o reactie la aceasta propunere!


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

200000