Fișa de Proiect

" Tehnologie revolutionara care elimina depunerea ghetii si zapezii pe carosabil in timpul sezonului rece "

Nota Comisiei

Nu sunt informatii cu privire la existenta unor documente care sa ateste ca aceasta tehnologie este omologata si unde se aplica.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Tehnologie revolutionara care elimina depunerea ghetii si zapezii pe carosabil in timpul sezonului rece
Infrastructură : Zone pietonale, scuaruri, trotuare, aliniamente stradale
Perimetrul delimitat de Primariei Municipiului Bucuresti
12 luni
Primaria Municipiului Bucuresti si pietonii


Iniţiatorul proiectului
Sandu
Constantin


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

Scopul proiectului:
Eliminarea cauzelor care conduc la accidente rutiere direct legate de condițiile meteorologice si starea suprafetei de rulare.

Proiectul trebuie sa fie de interes local si va cuprinde urmatoarele informaţii :

a) Formularea problemei
In mod traditional, îndepărtarea gheții si zapezii de pe carosabil se realizeaza printr-o combinație de mai multe metode, cum ar fi topirea naturală, mișcarea in trafic, și tratamentul chimic. Cu toate acestea, utilizarea substanțelor chimice si a sarii in vederea dejivrarii, cauzeaza daune in beton și coroziunea barelor de armare din punți de pod din beton, fiind in final responsabile pentru deteriorarea rapidă a infrastructurii de transport în Romania.In aceste conditii formularea problemei vizeaza betonul conductiv care este produs prin adăugarea de componente conductive electric la un amestec regulat de beton pentru a atinge o conductivitate electrică stabilă.Datorită rezistenței electrice, un strat subțire de beton conductor poate genera suficientă căldură pentru a preveni formarea gheții si zapezii pe carosabil atunci când este conectat la o sursă de alimentare.

Obiectivul general al proiectului
Obiectivul general al proiectului este legat de promovarea unui beton conductiv de electricitate care asigura dejivrarea suprafețelor de drum fara curent electric, monitorizarea sănătății structurale a betonului, cresterea conductivitatii electrice a suprafetei de drum, imbunatatirea sistemului de punte de pod încălzit, mărirea duratei de viață a suprafețelor prin eliminarea in procesul de indepartare a zapezii a sarii si produselor chimice si reduce poluarea. Betonul conductor, este un amestec de așchii de oțel și particule de carbon, care constituie doar 20% din betonul standard, suficient pentru a produce electricitate pentru a topi gheața și zăpada în cele mai grave furtuni de iarnă în timp ce rămâne în siguranță la atingere.Amestecul are o rezistență la compresiune de cel puțin 31 MPa (4500psi), densitate medie de putere termică de 590 W / m2 si viteză de încălzire de 0,14oC / min în mediul de iarnă. Gropile de multe ori provin din utilizarea de sare sau de degivrare substanțe chimice care pot coroda betonul și pot contamina apele subterane în timp, ceea ce face betonul conductor o alternativă atrăgătoare, cu costuri de exploatare și de întreținere mai mici. Betonul conductor este fezabil inclusiv pentru intersecții de mare trafic, rampe de ieșire, drumuri de acces și trotuare.

b) Domeniul în care se înscrie proiectul
Infrastructura, zone pietonale, scuaruri, trotuare, aliniamente stradale

c) Localizarea zonei din Bucuresti unde se doreste implementarea proiectului
Perimetrul (trotuarul) delimitat de Primariei Municipiului Bucuresti
Primaria Municipiului Bucuresti si pietonii
Acţiunile pe care le consideram necesare în scopul implementarii proiectului de către Municipalitate sunt legate de elaborarea documentatiei de achizitie a serviciilor de consultanţă in domeniul managementului pentru administrarea contractului; organizarea si derularea procedurilor de achizitii publice; elaborarea documentatiei de achizitie a echipamentului robotizat; promovarea si publicitatea proiectului prin realizarea urmatoarelor actiuni: cate o aparitie in presa scrisa si vizuala la finalizarea proiectului.
Statisticile indică faptul că 10-15% din toate accidentele rutiere sunt direct legate de condițiile meteorologice si starea suprafetei de rulare.Acest procent reprezintă mii de leziuni umane, decese și milioane de euro cheltuiti anual pentru recuperare.Tehnologia betonului conductiv ce asigura dejivrarea suprafetei de rulare este disponibilă inclusiv pentru punerea în aplicare la zonele predispuse la accidente, cum ar fi trotuare, pasaje superioare pod, rampe de ieșire, piste de aeroport, intersecții stradale, și drumurile de acces.
Eliminarea accidentelor cauzate de condițiile meteorologice si starea suprafetei de rulare, inclusiv reducerea costurilor cu deszapezirea, stiut fiind ca societatile de salubrizare incaseaza sume uriase pentru un serviciu care lasa de dorit.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

Suma maxima /proiect este de 200.000 EUR inclusiv TVA - echivalentul in lei