Fișa de Proiect

" Taxarea celor care ocupa trotuarele cu autoturisme 2nd-hand la vanzare "

Nota Comisiei

Conform regulamentului privind regimul spatiilor de parcare de pe terenurile apartinand domeniului public sau privat ale Municipiului Bucuresti , cuprins in Strategia de Parcare aprobata prin HCGNB NR. 124/2008, propunerea nu poate fi incadrata in nici o categorie de parcaj. Prin HCGMB Nr. 118/2004, privind exercitarea activitatii de comercializare pe principalele retele stradale , art. 1 se interzice orice tip de comert cu produse alimentare si nealimentare in sediu fix sau ambulant, pe trotuarele aferente retelei stradale principale.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Taxarea celor care ocupa trotuarele cu autoturisme 2nd-hand la vanzare
Amenjare/Reabilitare spatii publice: ex: mobilier urban, etc
Intreg orasul. Ca exemplu: Intersectie Tricodava, Dr. Taberei, S6
O saptamana, cred. Cat poate dura implementarea unei reguli?
Bucurestenii. Banii colectati (justificat) se folosesc in interesul comunitatii.


Iniţiatorul proiectului
Ionescu
Emanoila


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

a. FORMULAREA PROBLEMEI

In toate cartierele orasului exista trotuare vesnic ocupate de autoturisme 2nd hand aflate la vanzare. Vorbim despre un spatiu public ca-si-trecut in proprietatea privata a anumitor persoane. Oricine altcineva trebuie sa plateasca o taxa pentru a putea folosi un spatiu public in interes privat (scop comercial etc.), numai vanzatorii de masini 2nd hand nu.

Este vorba despre portiuni bune de trotuar aflate in intersectii intens circulate: asta este si ideea, sa fie vazute.

Consider ca este normala o taxare a acestor vanzatori de autoturisme. Ori continua sa foloseasca acele spatii si comunitatea beneficiaza de taxele colectate, ori usor-usor elibereaza acele spatii, caz in care beneficiul cetateanului ar fi unul de ordin estetic.

b. OBIECTIV

Colectarea unor taxe mai mult decat justificate care pot fi folosite in interesul comunitatii, sau eliberarea unor spatii publice intens circulate care, in prezent, sunt utilizate in scop privat de cateva persoane.

c. DOMENIUL
Reabilitare spatii publice

d. ZONA
Intreg orasul Bucuresti. Pana la urma... costurile implementarii sunt aproape zero.
Cetatenii orasului.
Patrulele de politie au deja echipament prin care pot transmite / verifica informatii.

Persoanele care vand autoturisme 2nd hand stationate pe un spatiu public ar trebui sa primeasca un cod de autorizatie in schimbul unei sume de bani. Acest cod se pune la vedere (ex. pe bordul masinii). Printre altele, politistii care patruleaza noaptea prin cartier pot verifica aceste coduri. Nici macar nu trebuie sa le verifice pe toate de fiecare data, fiindca isi amintesc si ei ce au verificat deja, carei masini ii expira autorizatia in curand, sau care este nou adusa.

Pot transmite codul spre verificare, iar daca nu este valid raporteaza locatia autoturismului pentru a fi ridicate asemeni celor parcate neregulamentar.

Daca nu se poate apela la asistenta politiei (desi asa ar fi cel mai simplu si nu vad de ce n'ar fi posibil), atunci cu siguranta ca se pot angaja persoane care care sa isi asume aceasta sarcina.
De multi ani, portuni insemnate din spatiul public situat in intersectiile intens circulate sunt ca-si-trecute in proprietatea privata a catorva cetateni care se ocupa cu vanzarile de autoturisme 2nd hand.

Nu este normal.
Normal este ca si aceste persoane sa plateasca, asa cum platesc si restul comerciantilor, sau sa elibereze trotuarele.
Colectarea unei taxe JUSTIFICATE la bugetul local (nu "taxa pe hora", haha), sau intersectii mai aerisite, mai spatioase dpdv al traficului pietonal.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

1000 euro?... Tine doar de proceduri, nu vad ce investitii ar trebui facute.