Fișa de Proiect

" Piste de biciclete de cartier "

Nota Comisiei

Proiectul nu intra in aria de competenta a Municipalitatii. Propunerea va fi transmisa spre analiza Primariei Sectoarelor 1-6.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Piste de biciclete de cartier
Mobilitate, accesibilitate, siguranţa circulaţiei
Insula urbana delimitata de Bd Brancoveanu, Turnu Magurele, Alexandru Obregia, Nitu Vasile
6 luni
Locuitorii zonei


Iniţiatorul proiectului
Draghicescu
Ciprian


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

Una dintre problemele majore ale intregului Bucuresti este traficul auto. Care genereaza poluare, nervi, ore si bani pierduti. Singura optiune valabila pentru masina personala este transportul in comun - cu toate problemele sale. Mersul pe bicicleta este mai degraba descurajat de lipsa pistelor amenajate, coerente, continue intre punctele de interes.
Obiectivul proiectului consta in crearea unui inel de pista de biciclete in spatele blocurilor care marginesc arterele mentionate in titlu. Profilul strazii ar fi urmatorul: 1.50m troturar pietonal, 3.00m pista de biciclete cu doua fire, 4.50m alee auto cu sens unic, 5.00m parcare la 90.
In acest fel impactul asupra traficului auto este minim. Siguranta biciclistilor este mai mare, intrucat viteza maxima a autoturismelor este de 30 km/h pe stradute. Poluarea este si ea la un nivel mai scazut. Copii vor fi incurajati sa mearga la scoala cu bicicleta. Pensionarii isi vor putea face cumparaturile folosind bicicleta. Parintii isi vor putea plimba copii cu bicicletele in cartier, fara a fi nevoie sa ajunga in parc.
In prima faza va propun realizarea acestui tip de inel intr-o zona de proba. Mai apoi, daca rezultatele sunt incurajatoare - extinderea sa si in alte insule urbane. Scopul final, ideal - fiind crearea unei retele de inele conectate intre ele la nivelul intregului oras.
Pentru localizarea ideii va propun traseul: Strada Dorohoi, Aleea Stupilor, Aleea Somesul Mare, Strada Covasna, Aleea Covasna - din sectorul 4.
Initial locuitorii zonei; mai apoi locuitorii orasului.
1. Alegerea traseului optim - atat pentru biciclete cat si pentru sensul unic auto.
2. Relocarea parcarilor afectate.
3. Modificarea profilului strazilor.
4. Trasarea marcajelor stradale, a elementelor de care depind siguranta rutiera.
Este necesara decongestionarea traficului auto.
Tarile mai dezvoltate au cautat solutii pentru aceasta problema mult inaintea Bucurestiului - pasaje, largiri de strazi - dar nu aceasta solutie nu a functionat. Traficul si problemele generate deveneau tot mai mari. Solutia implementata de ani si care functioneaza este oferirea unei alternative - bicicleta. Putem invata din experientele avute de altii sau putem repeta greselile lor.
Rezultatul sperat al proiectului ar fi un inceput pentru a avea o capitala "ca afara". Mai putin trafic, mai putina poluare, timpi mai scurti pentru deplasarea intre doua puncte, o populatie mai sanatoasa fizic, mai independenta.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

30.000 euro / km conform declaratiilor dl Sorin Oprescu.