Fișa de Proiect

" PROTECȚIE LINIE 32 Chirigiu - Unirii "

Nota Comisiei

Latimea carosabilului nu permite separarea liniilor de tramvai ca in cazul linii 21 unde sunt cel putin doua benzi pe sens.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

PROTECȚIE LINIE 32 Chirigiu - Unirii
Mobilitate, accesibilitate, siguranţa circulaţiei
Sectoarele 3, 4, 5 și 6
2 luni
Toți bucureștenii din sectoarele 3, 4, 5 și 6


Iniţiatorul proiectului
Gadiuta
Filip


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

Linia tramvaiului 32 este una dintre cele mai utilizate linii de transport public ale RATB, împreună cu liniile 41, 21 și 1. Aceasta se situează pe coridorul M7, recomandat de PMUD-BIF ca un prim candidat la investiții în modernizarea transportului public.
Deși linia este separată de trafic pe cea mai mare parte a traseului acesteia, secțiunea dintre Piața Chirigiu și Piața Unirii, în lungime de 1,7 km, nu este separată, din acest motiv tramvaiele fiind încetinite ocazional de automobile rătăcite pe șine.

Obiectivul proiectului este separarea căii de rulare a tramvaielor de restul traficului și pe tronsonul Chirigiu-Unirii, după modelul care urmează a fi aplicat pentru linia 21. De asemenea, coridorul nou format va putea fi utilizat și de liniile 117, 232, 7, 23, 27 și 47, pe porțiunile comune cu traseele acestora.

Astfel, proiectul urmărește îmbunătățirea mobilității locuitorilor care utilizează serviciile de transport public disponibile pe tronsonul Chirigiu-Unirii.
Grupurile țintă sunt următoarele:
- persoanele cu domiciliul sau reședința în sectoarele 3, 4, 5 și 6 și care utilizează liniile 32, 117, 232, 7, 23, 27 și 47 pentru a se deplasa la locul de muncă;
- persoanele cu domiciliul sau reședința în sectoarele 3, 4 și 5 care în prezent nu utilizează liniile 32, 117, 232, 7, 23, 27 și 47 pentru a se deplasa la locul de muncă din cauza vitezei scăzute de deplasare a acestora;
- persoanele care nu au domiciliul sau reședința în sectoarele 3, 4, 5 și 6, dar care tranzitează zona deservită de liniile 32, 117, 232, 7, 23, 27 și 47 pentru a se deplasa la/de la locul de muncă.
1. Introducerea unor garduri de protecție pe secțiunea de 1,7 km a liniei 32, între Piața Chirigiu și Piața Unirii.
Potrivit PMUD București Ilfov, viitorul coridor M7 Alexandriei-Colentina (sau LRT-7, în cazul alegerii unei soluții light rail), inclusiv conectarea infrastructurii de tramvai prin Piața Unirii, reprezintă o prioritate majoră pentru transportul public bucureștean, datorită numărului foarte mare de beneficiari de servicii de transport pe acest traseu.

În așteptarea investițiilor necesare, orice îmbunătățire a calității transportului public pe acest traseu este binevenită, iar protejarea căii de rulare a tramvaielor este probabil investiția cu cel mai bun raport cost/beneficii în acest moment. Costurile proiectului sunt minime, ridicându-se la circa 165 000 EUR (folosind aceleași costuri unitare ca pentru protejarea liniei 21).
1. Va crește viteza de circulație a tramvaielor și autobuzelor care vor beneficia de această protecție, precum și frecvența lor.
2. Intervalele de succedare ale tramvaielor și autobuzelor vor deveni mai previzibile.
3. Pe tronsonul respectiv va scădea numărul accidentelor cu terți participanți la trafic.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

165000 EUR