Fișa de Proiect

" Parcari pentru biciclisti "

Nota Comisiei

Proiect al Municipalitatii in derulare conform HCGMB Nr. 389/2017 privind amplasarea rastelelor de biciclete in vecinatatea institutiilor publice pe teritoriul Municipiului Bucuresti. Astfel se aproba amenajarea a cel putin 10.000 de locuri de parcare pentru rastele in patru etape, fiind incluse si gurile de metrou existente.

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

Parcari pentru biciclisti
Mobilitate, accesibilitate, siguranţa circulaţiei
Statiile de metrou: Pacii, Parc Bazilescu, Berceni, Anghel Salygni, Republica
3 luni
Persoane intre 18-45 ani


Iniţiatorul proiectului
Mindirigiu
Mihai


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

Bucurestiul se imparte in 6 sectoare, insa din furnicarul de oameni din capitala fac parte si persoanele care locuiesc in zonele limitrofe ale orasului, cum ar Rosu, Popesti Leordeni, Pantelimon, Bragadiru, Chiajna etc.
Fiecare dintre zonele amintite are statie de metrou la cativa kilometri distanta, la care se poate ajunge in 10 minute cu bicicleta.
Scopul proiectului “Parcari pentru biciclisti” este decongestionarea traficului, in special pe strazile si bulevardele de la intrare in Bucuresti.

Parcarile vor fi alcatuite din: suproti metalici pentru biciclete, gard de delimitare parcare, camere de supraveghere, marcaje pozitionare bicicleta, iluminare parcare.
Ele se vor construi pe suprafete de teren ce apratin Primariei Municipiului Bucuresti si in aproprierea statiilor de metrou.
Accesul va fi liber!
Nu trebuie sa fii bucurestean ca sa muncesti sau sa te “invarti” prin cel mai mare oras al Romaniei, de asta grupul tinta pe care il avem in atentie este format din persoanele cu varste intre 20 si 45 de ani, iubitoare de natura, dornice de miscare, care respecta mediul inconjurator, vor sa nu petreaca ore in sir in trafic, ci alaturi de familie, si printre motto-urilor carora se numara si “schimbarea incepe cu tine”.
Grupul tinta este format in special din persoanele care locuiesc in zonele limitrofe ale Bucurestiului, care muncesc, studiaza sau fac afaceri in Capitala.
Actiunea 1: Constituirea echipei de proiect;
Actiunea 2: Stabilirea sarcinilor si responsabilitatilor fiecarei persoane implicate in proiect;
Actiunea 3: Calcularea estimativa a suprafetelor necesare pentru fiecare parcare;
Actiunea 4: Alegerea locatiilor pentru construirea parcarilor;
Actiunea 5: Stabilirea etapelor de lucru;
Actiunea 6: Stabilirea necesarului de resurse: materiale, logistice, umane etc;
Actiunea 7: Proiectia financiara pe fiecare etapa de lucru;
Actiunea 8: Comunicarea publica a necesarului de servicii si materiale;
Actiunea 9: Inscrierea furnizorilor pentru contractarea lucrarilor;
Actiunea 9: Alegerea furnizorilor pentru implementarea proiectului conform legislatiei in vigoare;
Actiunea 10: Semnarea contractelor de prestari servicii;
Actiunea 11: Inceperea lucrarilor;
Actiunea 12: Promovarea si informarea grupului tinta despre construirea parcarilor;
Actiunea 13: Controlarea si verificarea stadiului de construirii parcarilor;
Actiunea 14: Semnarea proceselor verbale de predare-primire lucrari;
Actiunea 15: Decontarea si raportarea terminarii lucrarilor;
Actiunea 16: Conferinta de presa de deschidere a parcarilor;
Actiunea 17: Deschiderea catre public larg;
Actiunea 18: Intretinerea parcarilor de catre autoritatile responsabile de acest aspect.
Locuitori Bucuresti 1.859.000
Nr. masini inmatriculate in Bucuresti1.382.122
Nr. parcari in Bucuresti 144.820

Daca privim cu atentie datele de mai sus nu e de mirare faptul ca Bucurestiul se afla pe primul loc in topul oraselor europene cu cel mai aglomerat trafic, potrivit www.businessinsider.com. Iar conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, Capitala Romaniei se situeaza pe locul patru in topul celor mai poluate orase europene.
Pe langa cele doua puncte slabe ale Bucurestiului, nici infrastructra pentru biciclisti nu este pusa la punct in intregul oras, de unde frica multora de a pedala direct pe carosabil, care conduce, evident, la alegerea masinii in pofida vehiculului pe doua roti.
Mai mult, persoanele care merg pe doua roti se plang de faptul ca soferii auto inca nu sunt educati in respectarea biciclistilor si motociclistilor.
Introducerea si modernizarea “parcarilor pentru biciclisti” ar incuraja folosirea bicicletelor macar pana la cea mai apropiata gura de metrou.
• Un oras mai curat si mai eliberat
• Bucurestenii vor fi mai sanatosi: pedalatul ajuta inima si intareste sistemul imunitar
• Bucurestenii vor fi mai bogati: bicicleta te ajuta sa economisesti
• Maresti durata de viata a masinii: daca folosesti masina doar pentru drumuri scurte, uleiul nu are timp sa se incalzeasca si sa unga componentele necesare miscarii, de unde pot aparea scurgerile de ulei
• Bucurestenii vor deveni “fit” fara sa se gandeasca prea mult la asta
• Salvarea planetei, cel putin prin aportul adus de bucuresteni si ilfoveni
• Respiri aer curat: cu toate ca Bucurestiul este un oras foarte poluat, studiile spun ca aerul respirat in masina este mult mai poluat decat cel de afara
• Lipsa grijii gasirii unui loc de parcare = oameni mai relaxati
• Stop poluare, start miscare!


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

185.000 euro inclusiv TVA