Fișa de Proiect

" ”La bulivar, birjar! Sa vezi ce comedii!”(Teatrul Nottara – un adevarat brand cultural bucureștean) "

Nota Comisiei

Cladirea va intra in consolidare in urmatorii doi ani .

I. INFORMATII GENERALE DESPRE PROIECT

”La bulivar, birjar! Sa vezi ce comedii!”(Teatrul Nottara – un adevarat brand cultural bucureștean)
Infrastructură culturală
Central – Bulevardul Magheru nr.20 / Sectorul 1 – Teatrul Nottara
6-9 luni
Bucurestenii, publicul fidel al teatrului, persoane din diverse categorii sociale și de vârstă, turiști români și străini, angajațiiTeatrului Nottara, Primaria Municipiului București


Iniţiatorul proiectului
Zaharia
Gabriel


II. DESCRIEREA PROIECTULUI

A. SCOPUL: Teatrul este situat pe una dintre cele mai importante artere ale capitalei: Bulevardul Magheru. Imobilul a fost realizat de ilustrul inginer constructor Liviu Ciulei pentru fiul său, marele regizor Liviu Ciulei, constituind, astfel, o particică din istoria culturală a orașului. Odată cu promulgarea Legii nr. 282 din 18 noiembrie 2015 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 20/1994 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente, Teatrul C.I. Nottara a fost nevoit să-şi suspende temporar activitatea organizării spectacolelor, însă în urma actualizării expertizei tehnice imobilul a fost declasificat la gradul de risc II, putând să-și reia activitatea cu publicul. Pentru că, în acest moment, bucureștenii sunt confuzi, neștiind că teatrul și-a reluat activitatea, scopul principal este acela de a atrage atenția trecătorilor, de a-i invita să intre, de a le demonstra faptul că există pentru spectatorii săi.
Dezvoltarea unui pol cultural în centrul Bucureștiului, care să îmbine, în mod armonios, trecutul cu prezentul, istoria cu modernitatea.

B. OBIECTIV GENERAL: Transformarea fațadei si a intrarii Teatrului Nottara intr-un spatiu vizibil, atractiv, modern si demn de cel mai circulat bulevard din capitala.

C. OBIECTIVE SPECIFICE:
1. Refacerea fatadei si realizarea unei copertine si a unei firme luminoase moderne.
2. Reconditionarea agenției de bilete si utilarea acesteia cu dispozitive de eliberare a biletelor in acord cu tehnologiile actuale.
3. Revitalizareaintrarii si a foisoruluiavand ca obiectiv si transformarea acestora intr-un spațiu modern de expozitii destinat publicului.

D. DOMENIUL ÎN CARE SE ÎNSCRIE PROIECTUL:
Infrastructură culturală (+ Reabilitare spații publice + Smart City, Oras Digital)

E. LOCALIZARE:
Centrul Bucureștiului. Bd Magheru nr 20, Sectorul 1 – Teatrul Nottara
• Publicul bucurestean, din toate categoriile sociale si de varsta, precum si pubilcul de tranzit din tara sau strainatate;
• Oameni de teatru;
• Angajații teatrului;
• Trecătorii de pe Bulevardul Magheru.
a. Acţiunea 1: depunerea proiectului și așteptarea rezultatelor
b. Acţiunea 2: după primirea rezultatelor, în cazul în care proiectul este calificat, realizarea unui concurs de proiecte cu studenții de la Facultățile de Arhitectură, Arte Platice, Scenografie din București, în vederea obținerii unui proiect adecvat pentru acest loc de două ori istoric: imobilul se află într-o zonă protejată – monumente istorice și găzduiește un teatru cu o istorie neîntreruptă de 70 de ani.
c. FEST(in) pe Bulevard, festival organizat de Teatrul Nottara
d. Comisia de selecție a proiectelor va fi formată din istorici și specialiști în urbanism.
e. Acţiunea 3. Obținerea avizelor pentru realizarea proiectului selecționat.
f. Acțiunea 4. Realizarea proiectului
g. Acțiunea 5. Inaugurarea lucrării, cu o promovare adecvată în cadrul următoarei ediții a Festivalului Internațional de Teatru –
Teatrul este un brand cultural bucureștean care merită a fi dezvoltat și exploatat.
În acest moment, imobilul se pierde în mulțimea de imagini publicitare aflate pe bulevard. Copertina este veche și inestetică, trecând aproape neobservată printre toate firmele de promovare ale micilor intreprinderi, magazine de pe bulevard. O fațadă restaurată, o copertină și vitrine moderne, o agentie de bilete prietenoasă și primitoare va atrage
Valorificarea unui important punct cultural din centrul Bucureștiului.
- Revitalizarea unei traditionale si bine cunoscute atracții culturale si de divertisment pentru bucuresteni;
- Modernizarea urbana a unei mici părți din istoria Bucurestiului;
- Modernizarea infrastructurii cultural-edilitare a Bucureștiului;
- Atragerea unor noi segmente de public;
- Loc de întâlnire pentru bucureșteni.


III. BUGETUL ESTIMATIV AL PROIECTULUI

120.000 eur - Ansamblu copertină metalică 30.000eur -Compartimentare și modernizare Agenție de bilete 25.000 eur -Vitrine cu afișaj digital 50.000eur - Amenajare spații expoziționale pentru